pondelok 1. septembra 2014

Cesta k Bohu.

Keď človek uverí z tej veľkej radosti sa domnieva, že už aj došiel do cieľa. Poniektorí pripisujú zásluhy za to, že uverili svojej šikovnosti či múdrosti a možno ich ani nenapadne, že viera nám bola daná z milosti od Boha. Uveriť a zotrvávať vo viere sú, ale dve odlišné veci. Keď človek uverí teší sa, čo je iste pochopiteľné. Avšak nestačí len uveriť, ale vo viere aj zotrvať. Veď vierou ideme po ceste do zasľúbenej zeme, do kráľovstva Božieho. Aby to kráľovstvo mohol niekto uvidieť, musí sa znova narodiť. Nie telesne sa znovu narodiť, tak sa  to nedá chápať, podobne ako to nechápal Nikodém ktorý sa pýtal Ježiša ako je to narodiť sa znova (Ján 3/4). Tu sa nejedná o nič telesné, ale sa jedná o zrodenie nového stvorenia. Nie je to premena tela, že by sa človek mal stať znova batoľaťom. I keď to má určitú súvislosť. Tu sa jedná sa o obnovu ducha. A to zomrieť duchu sveta a zrodiť sa ako nové stvorenie Bohu. Uvedomiť si, že Kristus zomrel za naše hriechy na kríži a my zomierame pre Krista každý deň. Zanechať starý spôsob života a začať žiť nový. Preto som písal, že to má určitý súvis s novorodencom lebo znovu sa narodiť je ako prísť novorodencovi na tento svet. Nič nemá a všetko nadobúda od začiatku. I keď rozumovo si je každý vedomí toho, že tu v tomto tele žil aj do času, od kedy uveril. A tak začína žiť nový život z viery kde je podstatné uvedomiť si a prijať fakt, že to staré už nie je. Že to zomrelo narodením sa toho nového. Ak niečo podceníme alebo prevezmeme rozumovo z toho starého, zavedie nás to do bludu (Marek 2/22). Ak sa teda niekto domnieva, že to čo žil kým uveril a čo si nadobudol a nahonobil má nejakú hodnotu, je mu to len na škodu. O takom nám pán hovorí, že by sme si nešporili poklady na zemi kde ich zožiera  hrdza a mole a kde zlodeji kradnú. (Matúš 6/19). Veď ak sme sa znovu narodili začíname od začiatku a nemáme nič. Práve sme sa narodili. Možno to ľahšie chápe ten kto videl rásť malé deti vo svojom okolí. Oni každý deň získavajú niečo nové. Stavajú novú stavbu, z nových materiálov. Do takejto stavby sa tie staré materiály nijako nehodia. Veď si sa narodil znova do nového kráľovstva o ktorom Ježiš hovoril, že nie je z tohto sveta a hodnoty tohto sveta tam nemajú žiadnu cenu (Ján 18/36).
Boh skúša každú stavbu. Chráni nás od toho, aby sme pomiešali staré s novým. Čo je zlé v skúške neobstojí. Pravda ukáže aký materiál sme použili na novú stavbu. Ak nový, ktorý nám dal z milosti On, stavba iste obstojí, ale ak sme použili staré materiály o ktorých sme sa domnievali, že sú dobré stavba neobstojí (1 Korinťanom 3/12) Nemôžme si myslieť, že ak sme niečo ťažko alebo trpezlivo nadobudli v starom živote, tak to má veľkú cenu. Naopak ak sme pre to staré aj trpeli alebo mnoho platili,nemusí to mať u Boha žiadnu cenu. Znova sa narodiť, to nie je myslieť si, že som znovu zrodený. Nie je to ani v tvrdení. Darmo tvrdím, že ja som nový. To musí byť fakt a skutočná premena, nové stvorenie, nový človek. Nemôžem byť nový a čosi z toho starého života si predsa len nepustím, odložím. Či už ako vzácne alebo užitočné či príjemné či osožné. Znova sa narodiť je fakt a realita pred Bohom. Je to život vo viere v Boha a očakávaní, že čokoľvek potrebujem On mi dá v pravý čas. Život v pokore, čistote a očakávaní. On má všetko čo potrebujem a spravodlivo rozhoduje kedy mi to dá. Nemôžem si brať ako chcem a kedy chcem. Ak si beriem ako sa mi zachce, to nie je život z viery, ale zo žiadosti čo je znakom starého človeka. Ak som zotrval v takej mysli, že ja všetko sám zvládnem, automaticky ma to vedie do pýchy. Som vedený mysľou starého človeka, ktorý vlastne nepotrebuje ani Boha a myslí si, že môže mať všetko. Taká je myseľ starého človeka ktorá je zlá a prevrátená. Myseľ, ktorú sme odsúdili keď sme uverili Ježiša Krista ktorý zomrel za naše hriechy. On zomrel na kríži za hriechy ktoré sme narobili práve tou starou mysľou v nevedomosti. Táto stará myseľ má zomierať a zomrieť zo starým človekom. Kto na toto zabúda, vracia sa do života v hriechu.

Matúš=MRN


Použité biblické verše :
  • Ján 3/3 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Ameň, ameň ti hovorím. Ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie.
  • Ján 3/4 A Nikodém mu povedal: Ako sa môže narodiť človek, keď je starý? Či azda môže po druhé vojsť do života svojej matky a narodiť sa?
  • Ján 18/36 Ježiš odpovedal: Moje kráľovstvo nie je z tohoto sveta; keby bolo moje kráľovstvo z tohoto sveta, moji služobníci by zápasili o to, aby som nebol vydaný Židom. Ale teraz moje kráľovstvo nie je odtiaľto.
  • 1 Korinťanom 3/12 A jestli niekto stavia na ten základ zlato, striebro, drahé kamene, drevo, seno, slamu 13 jedného každého dielo vyjde najavo, pretože to ten deň ukáže, lebo sa zjaví v ohni. A jedného každého dielo, jaké ktoré je, sám ten oheň zkúsi. 14 Ak ostane niečie dielo, ktoré postavil na základ, dostane mzdu;
  • Marek 2/22 A tiež nikto nevlieva nového vína do starých kožíc, lebo ináče nové víno roztrhne kožice, víno sa vyleje, a kožice sa zahubia; ale nové víno sa má lievať do nových kožíc.
  • Matúš6/19 Neshromažďujte si pokladov na zemi, kde moľ a hrdza kazí, a kde sa zlodeji prekopávajú a kradnú;


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára